Постинг
17.03.2014 06:41 -
ЧАСТ ОТ ТЕКСТА С ДИСПУТА НА КОНСТАНТИН ФИЛОСОФ ВЪВ ВЕНЕЦИЯ В ГРИГОРИЕВИЯ СЪБОРНИК
Автор: talasin
Категория: История
Прочетен: 1106 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 23.04.2014 20:44
Прочетен: 1106 Коментари: 0 Гласове:
2
Последна промяна: 23.04.2014 20:44
ТЕКСТЪТ, В ТОЗИ СИ ВИД, Е НАПИСАН ОТ ГРИГОРИЙ ПРЕЗВИТЕР МНИХ НА ВСИЧКИ ЦЪРКОВНИЦИ НА БЪЛГАРСКАТА ЦЪРКВА И Е ИЗДИРЕН ОТ НЕГОВИЯ СЪБОРНИК И ФОТОКОПИРАН ОТ КНЯЗ МИХАИЛ А. ОБОЛЕНСКИЙ, А Е ПУБЛИКУВАН ОТ НЕГОВАТА ДЪЩЕРЯ АННА МИХАЙЛОВНА ХИЛКОВА В КНИГАТА С НЕГОВИ ИЗСЛЕДВАНИЯ И "ЗАМЕТКИ" ЗА ПЪРВОНАЧАЛНИЯ РУСКИ ЛЕТОПИС ПРЕЗ 1875 Г., 5 ГОДИНИ СЛЕД НЕГОВАТА КОНЧИНА.
ОТ КЪДЕ ПРЕЗВИТЕР ГРИГОРИЙ Е ВЗЕЛ ТОЗИ ОТКЪС, ЗА ДИСПУТА МУ С ТЕЗИ "ЕПИСКОПИ И ПОПОВЕ И ЧЕРНОРИЗЦИ", КОИТО БИЛИ СРЕЩУ КОНСТАНТИН ФИЛОСОФ "КАТО ВРАНИ НА СОКОЛ" И ГО Е ВКЛЮЧИЛ В ЛЕТОПИСЕЦ РУСКИЙ, НЕ Е ИЗВЕСТИЛ, НО КНЯЗ ОБОЛЕНСКИЙ СПОДЕЛЯ, ЧЕ ГО ПОКЗВА, ЗА ДА ДОКАЖЕ С НЕГО, ЧЕ СВ. КОНСТАНТИН ФИЛИСОФ Е ЗНАЕЛ ЗА КНИГИТЕ НА ХАЗАРИТЕ, С КОИТО ТЕ СА БЛАГОСЛАВЯЛИ ИСУС ХРИСТОС И ПО КОИТО СА ИЗВЪРШВАНИ ХРИСТИЯНСКИТЕ БОГОСЛУЖЕНИЯ. САМОТО МУ ПРЕДСТАВЯНЕ, НА БЪЛГАРСКИТЕ ЧИТАТЕЛИ, ЦЕЛИ ДА ПОКАЖЕ, ЧЕ ТЕКСТЪТ Е НАПИСАН НА СТАРОБЪЛГАРСКИ ЕЗИК ОТ БЪЛГАРИН ПО ВРЕМЕ НА ЗЛАТНИЯ ВЕК, КОЙТО БЪЛГАРИН, ГРИГОРИЙ ПРЕЗВИТЕР МНИХ, ГО ЗАНАСЯ В КИЕВСКА РУС, СЛЕД КОНЧИНАТА НА ВЕЛИКИЯТ СИМЕОН И ГО ПРЕДАВА НА ВЕЛИКАТА КНЯГИНЯ ОЛГА С МНОГО ДРУГИ РАЗЛИЧНИ ПРЕВОДИ ОТ СТАРИЯ И НОВИЯ ЗАВЕТ, НА ХРОНОГРАФИ И ДРУГИ, ЗА ДА СЕ ЗАПАЗЯТ, И КОИТО, С НЕГОВАТА ПОМОЩ И ДЕЙНОСТ, СА СТАНАЛИ ОСНОВАТА НА РУСКОТО ПРОСВЕЩЕНИЕ ОЩЕ ПРЕЗ Х. ВЕК.
ОТ КЪДЕ ПРЕЗВИТЕР ГРИГОРИЙ Е ВЗЕЛ ТОЗИ ОТКЪС, ЗА ДИСПУТА МУ С ТЕЗИ "ЕПИСКОПИ И ПОПОВЕ И ЧЕРНОРИЗЦИ", КОИТО БИЛИ СРЕЩУ КОНСТАНТИН ФИЛОСОФ "КАТО ВРАНИ НА СОКОЛ" И ГО Е ВКЛЮЧИЛ В ЛЕТОПИСЕЦ РУСКИЙ, НЕ Е ИЗВЕСТИЛ, НО КНЯЗ ОБОЛЕНСКИЙ СПОДЕЛЯ, ЧЕ ГО ПОКЗВА, ЗА ДА ДОКАЖЕ С НЕГО, ЧЕ СВ. КОНСТАНТИН ФИЛИСОФ Е ЗНАЕЛ ЗА КНИГИТЕ НА ХАЗАРИТЕ, С КОИТО ТЕ СА БЛАГОСЛАВЯЛИ ИСУС ХРИСТОС И ПО КОИТО СА ИЗВЪРШВАНИ ХРИСТИЯНСКИТЕ БОГОСЛУЖЕНИЯ. САМОТО МУ ПРЕДСТАВЯНЕ, НА БЪЛГАРСКИТЕ ЧИТАТЕЛИ, ЦЕЛИ ДА ПОКАЖЕ, ЧЕ ТЕКСТЪТ Е НАПИСАН НА СТАРОБЪЛГАРСКИ ЕЗИК ОТ БЪЛГАРИН ПО ВРЕМЕ НА ЗЛАТНИЯ ВЕК, КОЙТО БЪЛГАРИН, ГРИГОРИЙ ПРЕЗВИТЕР МНИХ, ГО ЗАНАСЯ В КИЕВСКА РУС, СЛЕД КОНЧИНАТА НА ВЕЛИКИЯТ СИМЕОН И ГО ПРЕДАВА НА ВЕЛИКАТА КНЯГИНЯ ОЛГА С МНОГО ДРУГИ РАЗЛИЧНИ ПРЕВОДИ ОТ СТАРИЯ И НОВИЯ ЗАВЕТ, НА ХРОНОГРАФИ И ДРУГИ, ЗА ДА СЕ ЗАПАЗЯТ, И КОИТО, С НЕГОВАТА ПОМОЩ И ДЕЙНОСТ, СА СТАНАЛИ ОСНОВАТА НА РУСКОТО ПРОСВЕЩЕНИЕ ОЩЕ ПРЕЗ Х. ВЕК.
Княз Михаил Оболенский за Григорий еписк...
Какво се знае, освен написаното от княз ...
Княз Михаил Оболенский за Григорий еписк...
Какво се знае, освен написаното от княз ...
Княз Михаил Оболенский за Григорий еписк...
Няма коментари
Търсене
Блогрол
1. Астрономическите основи на стария български календар
2. Статистическа таблица за Северна Румелия към началото на 1830 г Статия в Роден Край
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем, I част
4. Съвременното състояние на кимерийския проблем, II част
5. За скитското нахлуване в Палестина
6. Ранните хуни в Източна Европа
7. Захарий Ритор - глава 3 от книга 7 и глава 7 на книга 12
8. Норовският псалтир
9. Римска история - Никифор Григора
10. Древните кутии и утигурите-българи.
11. ИСТОРИЧЕСКОЕ РАЗЫСКАНIЕ О ВРЕМЕНИ КРЕЩЕНЯ ОЛЬГИ ВЕЛИКIЯ КНЯГИНИ РОССIЙКIЯ
12. Текстове от писмени паметници за българите.
2. Статистическа таблица за Северна Румелия към началото на 1830 г Статия в Роден Край
3. Съвременното състояние на кимерийския проблем, I част
4. Съвременното състояние на кимерийския проблем, II част
5. За скитското нахлуване в Палестина
6. Ранните хуни в Източна Европа
7. Захарий Ритор - глава 3 от книга 7 и глава 7 на книга 12
8. Норовският псалтир
9. Римска история - Никифор Григора
10. Древните кутии и утигурите-българи.
11. ИСТОРИЧЕСКОЕ РАЗЫСКАНIЕ О ВРЕМЕНИ КРЕЩЕНЯ ОЛЬГИ ВЕЛИКIЯ КНЯГИНИ РОССIЙКIЯ
12. Текстове от писмени паметници за българите.